Pencil PR har igennem en årrække varetaget PR-aktiviteter for Unilever med særlig fokus på to af deres brands indenfor hårplejeprodukter, nemlig Tresemme og Toni & Guy. Begge brands er oprindeligt kendt fra frisørsalonerne, men har sidenhen fundet vej til dagligvarehandlen og materialisterne.
Vores opgave var blandt andet at introducere de helt nye produktserier indenfor begge brands på det danske marked. Dette foregik ved to store presse- og bloggerevents afholdt på Hotel Skt. Petri i København. Her havde vi arrangeret et hår- og modeshow, hvor modeller blev stylet med produkterne i den nye Toni & Guy serie. Der var arrangeret goodiebags til de mere end 30 fremmødte bloggere og 20 fremmødte journalister.
Udover at afholde events havde Pencil PR også til opgave løbende at sørge for at sende produkter til test og fotografering samt udsende trendguides til de danske journalister og bloggere. Lige såvel som vi udviklede en række små film med DIY hårguides, som efterfølgende blev brugt til deling på sociale medier.